måndag, september 11, 2006

Inga rasistsvin i våra brevlådor!

Den dagliga lunken som brevbärare innebär att vi tvingas dela ut saker vi inte gillar på ett sätt som andra styr . Nu är det val och förutom att lyssna på käbbel (?) mellan svin i kostym tvingas vi dela ut ännu mer skit förvandlat till papper. Och inte bara mer av det vanliga nonsenset utan nu också rasistisk idioti. En del av oss dumpar rasist-dravlet under rundans gång. Brev sorteras fel och tappas bort. En del gör det i smyg och andra mera öppet. I Stockholm vägrar runt 80 postisar, via den syndikalistiska fackföreningen, öppet att dela ut smörjan. Vi sätter ner foten och visar att rasism inte är ok. Men när vi sätter ner foten trampar vi visst också på postchefer, politiker och fackpampar. Nötter vrålar om odemokrati och Seko lovar att se till att Sverigedemokraterna kommer ut med sin ”information”. Men vråla får de göra bäst de vill. För breven är det vi som delar ut, inte chefen och inte fackpampen. Och om vi säger nej så det nej som gäller. Inga rasistsvin i våra brevlådor!

Läs mer:
Postsyndikat blockerar Sverigedemokraternas propaganda
Stockholm City: Brevbärare vägrar dela ut valmaterial från sd

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick nassarnas reklam och skickade därför följande haveristmail till Postverket:

Idag fick jag valreklam från det rasistiska partiet Sverigedemokraterna. Jag känner mig djupt kränkt över att få sådant material i min brevlåda. Det känns dessutom inte mindre illa av att det delas ut av era brevbärare. Hur kan Posten nådlåta sig till att medverka till spridandet av sådant skräp?! Fattar ni inte hur många medborgare det är ni kränker? Jag är knappast ensam om att känna mig illa berörd.

Jag vet att ni anser att det vore odemokratiskt att inte dela ut smörjan men ställer mig ytterst tveksam till relevansen i detta argument. Låt dom sprida sin skit hur dom vill. Men varför ska ni medverka? Jag bor i en trappuppgång med portkod och vill kunna lita på att mitt brevinkast inte missbrukas. Jag tycker det är illa nog att läsa om dessa pellejönsar i tidningen. Än mindre vill jag hitta deras skit bland min post. Genom att acceptera att dela ut detta skräp så kränker ni min integritet och det anser jag att ni ska ge fan i. Jag tycker att ni ska be både mig och alla andra om ursäkt och sedan ta lärdom av det till nästa gång något rasistiskt parti vill sprida sin skit. Varför ska ni sprida det? Jag kommer visa reklamutskicket för en juriststuderande vän till mig och om möjligt ska jag polisanmäla er för medhjälp till hets mot folkgrupp.

student #2 sa...

Apropå att få rassist svin i sin brevlåda:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,890235,00.html

Knegarna på tryckeriet verkar ha skillz?